joi, 17 februarie 2011

Adevaratii prieteni

Am cunoscut pe un forum o tanara din acelasi oras ca si mine (varsta apropiata), care se poate “lauda” ca este unul dintre putinii oameni care au supravietuit cancerului. Din fericire pentru ea, dupa atata timp de groaza, tratamente intruzive si spaima ca astazi poate sa ii fie ultima zi, a reusit. Este acum “cancer free” si in plina refacere. Se simte tot mai bine, incepe sa isi revina la “normal”, incetand sa se mai teama ca fiecare simptom ce seamana cu cele avute la declansare, i-ar putea readuce boala. Este tot mai puternica fizic, pentru ca psihic este un “munte”.
Foarte interesanta a fost replica ei, la un friendly chat pe meebo (mda, mai intru si eu pe mess din cand in cand): mi-a spus ca mai rau decat boala au durut-o reactiile oamenilor care trebuiau sa ii fie prieteni. Cei care se presupunea ca ii vor fi sprijin au parasit-o si au facut-o intr-un mod brutal.

Asta mi-a dat o idee despre ce ar insemna pana la urma adevaratii prieteni.

Sunt cred pentru prima data in viata in postura de a avea o asemenea “cea mai buna prietena”. Se stie ea, bantuitoare in toate forumurile mele si bloggerita de soi de cateva saptamani. Am descoperit in anul care a trecut de la reintoarcerea ei acasa cateva chestii despre “adevaratii prieteni”:
-prietenii adevarati te suna si cand NU au nevoie de tine; uneori simt nevoia sa iti fie alaturi, sa povestiti, poate ai tu nevoie de ajutor

-vin cu tine prin oras, cand ai treaba, numai pentru ca stiu ca nu iti place sa mergi singura prin diverse locuri. Si plictisul e intotdeauna mai interesant in doi
-te cunosc foarte bine

-te accepta cu toate defectele tale si nu ii deranjeaza. Adevaratii prieteni stiu ca si ei au “hachitele” lor pe care si tu le agreezi.

-e ajuta sa iti cari plasele de la cumparaturi, fara sa comenteze ca sunt totusi prea grele

-iti imprumuta aparatura, daca ai nevoie, pentru ca stiu ca nu iti bati joc de lucrurile lor

-te invita la masa, chiar daca in momentul ala nu au frigiderul atat de plin. Adevaratii prieteni stiu ca si o coaja de paine, de ar fi, este placut sa o mananci cu un prieten langa tine.

-dau buzna in cutia ta cu inghetata si nu se lasa pana nu o termina. Dupa care isi cer scuze cu un zambet, recunoscand ca le-a placut prea mult pentru a se mai opri

-adevaratii prieteni te pandesc cand ai un serial nou si alearga la tine, cand au descoperit ceva ce stiu ca iti va placea

-vin sa te ia de la lucru si pe jos, chiar pe frig, pentru ca le face placere sa petreaca si alea 10 minute cu tine

-isi infrang teama de caini si incearca sa se inteleaga cu cainele tau. Ei stiu ca este important pentru tine.

-stiu sa tina un secret. Daca ai simtit nevoia sa le spui ceva, adevaratii prieteni sunt apoi “mormant” .. ce au auzit, acolo a ramas
-se simt relaxati alaturi de tine si va potriviti si la glumele nesarate pe care le faceti
-cu adevaratii prieteni te intelegi din priviri

-cu ei vorbesti un sfert de ora la telefon, dupa care hotarati sa va vedeti, ca oricum sunteti acasa. Si nu te enervezi ca iar ai facut o convorbire lunga Orange/Vodafone, doar ai vorbit cu un prieten
-iti cer sfatul si tin cont de el


-adevaratii prieteni fac chiar si mai multe decat am enumerat eu aici. Si asta pentru ca sunt .. adevarati prieteni :)

Un comentariu:

  1. Frumos! prietenii adevarati sfideaza orice lege! Multi se dau prieteni dar nu sunt decat niste "cunostinte" pe care nu ne putem baza niciodata din pacate...

    Nu vreau sa fiu pesimist sau uracios, insa nici eu nu cred despre mine ca am prea multi prieteni- ci doar oameni pe care ii cunosc, cum am spus si mai sus!

    RăspundețiȘtergere